Help, een excellente leerling in de klas! 7 Tips!

UitblinkerHoe gaat dat bij jou?  Je hebt voldoende kennis van en ondersteuning voor je leerlingen die het reguliere tempo niet helemaal kunnen volgen. Maar wat doe je nu met leerlingen die (veel) meer aankunnen?

Compacten, routeboekjes, en dan?

Hieronder volgen 7 tips:

 1.     Controleer of je methode voldoende aanknopingspunten biedt voor de hogere leerniveaus -creëren, analyseren en evalueren-  (zie ook onder “workshop” )

2.   Geef je betere leerlingen aanvullende opdrachten op die hogere leerniveaus.

3.       Indien een leerling op meer vakgebieden vooruit is, combineer die vakgebieden  dan

4.       Stel –samen met je leerling en de ouders- vast waar de uitdagingen liggen en welke doelen je samen wilt behalen (binnen een bepaalde termijn)

5.       Bedenk –samen met je leerling en de ouders- hoe je die doelen gaat behalen (wat is daar voor nodig)

6.       Ontwerp –samen met collega’s die ongetwijfeld ook leerlingen hebben die uitblinken op een of meer gebieden-  lessenseries waarin je de verschillende vakken op uitdagende wijze integreert.

7.       Sluit je aan bij linkedingroepen en haal informatie van internet op bijvoorbeeld de volgende www’s:  www.mensa.nl, www.pharosnl.nl, www.hintnederland.nl, www.plato.caiw.nl.

Wil je je eigen goede tip(s) ook delen?  Het zou fijn zijn als dat hieronder wilt doen!

(221)

This entry was posted in Blog and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *